Telekom Srbija predstavio je danas prvu investiciju svog TS Ventures fonda, namenjenog finasiranju startapa, u projekat domaćeg startapa OTA sync koji razvija program za automatsko upravljanje procesom rezervacije smeštaja i recepcionerskih poslova za male i srednje hotele i apartmane.
TS Ventures fond je prvi takav fond u ovom delu Evrope, a Telekom će njegove aktivnosti u narednih pet godina finasirati sa po pet miliona evra godišnje, radi unapređivanja digitalne indsutrije u Srbiji.
“Ovo je veliki dan za Telekom, ali i za Srbiju, jer je za nas finansiranje novih digitalnih projekata jedna od strateških aktivnosti koja će u budućnosti Telekomu donositi značajan deo prihoda”, rekao je direktor Telekoma Srbije Vladimir Lučić.
Naglasio je da ta državna kompanija ima veliku ambiciju da stvorimo novi preduzetnički duh i novi šitem u kome će veliki broj mladih ljudi moći da se odluči da stvori startap firme i zajedno s Telekomom kreiraju ideje koje će zajedno izvoziti u inostranstvo.
“Potpuno sam uveren da ćemo tokom pet godina rada fonda preko koga ćemo uložiti 25 miliona evra, doći do ideja i aplikacija kojima ćemo se u budućnosti ponositi i da će se na svetskom nivou pričati da su to ideje i aplikacije iz Srbije. Digitalni svet i četvrta industrijska revolucija daju velike mogućnosti, širi se dijapazon novih proizvoda, ne samo iz sfere digitalnih aplikacija, nego iz sfere veštačke inteligencije, raznih senzora koji će raditi uz pomoć 5G tehnologije, tako da je bitno da smo krenuli na vreme i da ćemo četvrtu industrijsku revoluciju dočekati spremni, ne samo kao Telekom, nego i kao Srbija”, istakao je Lučić.
Naveo je da Telekom ne finansira sam ovaj projekat, već u saradnji sa organizacijom “Digitalna Srbija”.
“Tako da mislim da će u Srbiji biti dosta mladih ljudi koji će napraviti startap kompanije, zarađivati na taj način, a mi ćemo da ih promovišemo kao heroje novog doba, da pokažemo mladima kako s nekim osnovnim preduzetničkim aktivnostima mogu da ostvare svoj san, da rade posao koji vole, a usput se i obogate”, poručio je Lučić.
On je pozvao mlade koji imaju ideje i projekte i oblasti informatičkih tehnologija da ih pošalju Telekomovoj TS Venture fondaciji, kako bi se videlo da li mogu da budu finasijski podržani.
Startap OTA Sync će za razvoj svog projekta dobiti 250.000 evra, do čega će po 100.000 evra uložiti TS Venture fond i “Digitalna Srbija” sa svojim partnerima, a preostalih 50.000 evra daće estonska organizacija Startup Wise Guys.
Bitan kriterijum za dobijanje sredstava je da ideja može da se proda na globalnom ili bar regionalnom tržištu, jer nakon njenog razvoja i rasta, TS Venture findacija prodaje svoj udeo u projektu i na taj način zarađuje novac za finansiranje drugih projekata.
Korporativne obveznice Telekoma do kraja godine na tržštu
Generalni direktor Telekoma Srbije Vladimir Lučić je rekao da je ta kompanija pripremila sve što je bilo potrebno za izdavanje korporativnih obvezica u visini od 500 miliona evra, ali da se čeka najpovoljniji trenutak na tržištu kapital da bi ih emitovala.
“Mi smo prva kompanija u Srbiji koja planira da izda korporativne obveznice na EU berzi, što mislim da je dosta bitno, jer Telekom Srbija time osim drugačijeg načina finansiranja pokazuje značajnu transparentnost poslovanja, zato što će faktički naše obveznice biti licitirane na stranoj berzi”, rekao je Lučić odgovarajući na pitanje Tanjuga o tome kada se može očkivati izdavanje obveznica.
Naveo je da je sve spremno i da se sada čeka najpovoljniji trenutak na tržištu.
“Pripremili smo papirologiju i čekamo sada kao i većina firmi do kraja godine najpovoljniji momenat na tržištu kapitala u inostranstvu, jer i sami znate da je zbog rata u Ukrajini tržište zasad dosta nestabilno. Tako da ćemo do kraja godine to realizovati, u trenutku kada mi i banke koje nas prate procenimo da će tržište kapitala biti najbolje”, objasnio je Lučić.
Naglasio je da je, zbog snage Telekoma, ubeđen da će prvo izdavanje korporativnih obveznica biti vrlo uspešno.
“Ubeđen sam da će biti sa vrlo povoljnim uslovima, jer ti američki investitori će prepoznati novu strategiju Telekoma kroz razvoj telekomunikacione firme i digitalnih servisa kao jednu savremenu strategiju koja će stvoriti od Telekoma veliku kompaniju u ovom delu Evrope”, rekao je Lučić.