Ministar građevinarstva, saobraćaja i infarstrukture Goran Vesić izjavio je da je u toku tender za projektovanje brze saobraćajnice Kraljevo – Novi Pazar, a otvaranje ponuda najavio za 10. januar, ističući da će taj put, u dužini od 103 kilometra, mnogo značiti građanima u tom delu Srbije.
“To je važna saobraćajnica, Kraljevo – Ušće – Raška – Novi Pazar, a jedan će deo ići i ka Kosovskoj Mitrovici, u dužini od oko 12 kilometara. To je izgradnja puta koja nas čeka, da brzom saobraćajnicom povežemo i Rašku i Novi Pazar i Kosovsku Mitrovicu”, rekao je Vesić za TV Hepi.
Kako je rekao, kada se taj put bude izgradio, ceo taj kraj Srbije će izlaziti na autput “Miloš Veliki”, i ljudi će moći brzo da stignu do Beograda ili kasnije i ka Crnoj Gori.
“To je naša politika, politika Aleksandra Vučića – povezivanje Srbije infastrukturno i saobraćajno, uz ravnomreni razvoj, kojeg nema bez puteva i pruga. Zato je Vučić uradio više za ravnomerni razvoj, nego svi koji su o tome decenijama samo pričali”, rekao je Vesić.
On je dodao da se trenutno u zemlji gradi 222 kilomeatara autoputevima i brzih saobraćajnica.
Ministar je istakao i da je u njegovom resoru i realizacija projekta “Čista Srbija”, vrednog čak 3,5 milijardi evra, u okviru kojeg će cela Srbija biti pokrivena izgradnjom kanalizacije.
“To je istorijski iskorak za Srbiju”, rekao je Vesić i dodao da se projekat sprovodi u saradnji sa kineskim partnerima, nemačkom Razvojnom bankom KfW, Evropskom unijom i sa Razvojnom bankom Saveta Evrope.
Samo kroz taj projekat u Srbiji se već radi na 16 lokacija, a u 2023. startovaće radovi i na još 21 opštini. Projektom će ukupno biti obuhvaćeno 65 gradova, radiće se na 89 lokacija, a 2,3 miliona ljudi dobiće kanalizaciju.
Vesić je dodao da će između juna i septembra naredne godine početi da se gradi fabrika za prečišćvanje otpadnih voda u Velikom Selu, najveća investicija, koja u prvoj fazi košta nešto manje od 300 miliona evra, a u drugoj između 400-600 miliona evra.
“Taj projekat je sada u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infarstrukture i to je garancija da će se i realizovati, jer je važno da ljudima omogućimo bolji život”, rekao je Vesić.
Izneo je podatak da, nažalost, svake godine u Beogradu “sipamo” u Savu i Dunav fekalija u zapremini od 60.000 olimpijskih bazena, što je svojevrsni zločin prema našim rekama, zbog čega će u Beogradu biti izgrađeno pet fabrika za prečišćavanje voda.
Najveća će biti u Velikom Selu, zahvaljujući kojoj je od 100 direktnih izliva kanalizacije, biti ukinuto čak 80.
“Završen je projekat za izgradnju fabrike za preradu otpadnih voda u Batajnici, razgovaramo sa EU da oni preuzmu taj projekat. Rade se i dve manje fabrike, jedna u Obrenovcu, druga u Ostružnici, i poslednja, za koju je nadležna lokalna samouprava, u Vinči. To su fabrike koje bi učinile da Beograd jednom zauvek dobije kanalizaciju”, rekao je Vesić.
Podsetio je da je Grad Beograd, dok je on obavljao funkciju zamenika gradonačelnika, obezbedio sredstva za izgradnju kanalizacije na levoj obali Dunava, ali da je tender propa, te da bi trebalo da se raspiše novi.
Vesić je rekao i da je Republika, odnosno Ministarstvo nadležno za projekat beogradskog čvora, odnosno BG voza, za koji ranije nije bilo previse razumevanja.
“Ja sam na tome insistirao dok sam bio u gradu, da se razvija beogradski čvor, jer gradska železnica znači da možete da koristite sve što imate od saobraćajne infrastrukture. To je projekat koji vredi 1,5 milijardi evra, a prvi deo ćemo početi da radimo prugom koju sada projektujemo, između Zemuna i aerodroma ‘Nikola Tesla’”, rekao je Vesić.
Biće prošireni kapaciteti prema Mladenovcu i Lazarevcu, a pruga će se u budućnosti nastaviti od Surčina do Obrenovca, što znači da će biti gradskom železnicom biti povezane sve prigradske opštine.
Vesić je rekao da se projekat metroa sprovodi predviđenom dinamikom, da se privodi kraju nasipanje na Makiškom polju, anaredne godine biće potpisani ugovori o izgradnji depoa, kao i o izgradnji prve linije, i kreće projektovanje stanica.
“Beograd će konačno dobiti metro, kako je i obećano”, rekao je Vesić.