Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović prisustvovali su danas spajanju novog mosta na Savi kod Šapca, u okviru izgradnje auto-puta Ruma–Šabac i brze saobraćajnice Šabac–Loznica.
On je rekao da je ponosan na to što Srbija finansira sopstveni razvoj i što i u uslovima velike krize nije prekinut nijedan veliki projekat, navodeći da je projekat puta Ruma–Šabac finansiran iz budžeta, bez preopterećenja stope javnog duga.
Završnim radovima na spajanju mosta prisustvovali su i ambasador Azerbejdžana u Srbiji Kamil Hasijev, direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić, direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak, kao i predstavnici lokalnih opština i izvođača radova.
Most na Savi kod Šapca deo je auto-puta do Rume, a čine ga prilazne konstrukcije u dužini od 300 i 400 metara i glavni raspon preko reke od približno 600 metara. Glavni izvođač radova je azerbejdžanska firma „Azvirt“.
Dužina ove građevine iznosi 1,33 kilometra, a fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova.
Most je deo auto-puta Ruma–Šabac, dužine 21 kilometar, a deo istog projekta je izgradnja i brze saobraćajnice Šabac–Loznica dužine 54 kilometra, tako da će most kod Šapca spojiti budući auto-put i brzu saobraćajnicu.
Ukupna dužina tri deonice koje će povezati Sremski i Mačvanski okrug iznosi 77 kilometara, a procenjena vrednost posla je 467,5 miliona evra. Auto-put će imati šest traka, a brza saobraćajnica četiri saobraćajne trake.
Investicija je važna i zato što se nastavlja na budući Fruškogorski koridor, od Novog Sada do Rume, u dužini od 45 kilometara, tako da će ceo potez od Novog Sada do Loznice biti dug ukupno 122,4 kilometra.
Saobraćajnica Ruma–Šabac–Loznica povezaće 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, a biće i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa Republikom Srpskom i BiH preko graničnog prelaza Badovinci i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbužnica kod Loznice.