Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović, ističe da je sada službeni naziv ove saobraćajnice moto-put M11. Na novom moto-putu ponovo postoji zaustavna traka, a maksimalno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat.
Podsećamo da je u oktobru 2023. godine Vlada Srbije ovu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda, što je najniža kategorija državnih puteva. Prethodno je na ovoj deonici bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda. Takođe, zaustavna traka je prestala da postoji. Sada se ponovo uvodi zaustavna traka, a zabranjeno je kretanje svih ovih učesnika u saobraćaju.
Važno je napomenuti da razlika između auto-puta i moto-puta leži u tome što je na moto-putu najveća dozvoljena brzina 100 km/h. Ova promena ima za cilj unapređenje bezbednosti i efikasnosti saobraćaja na ovoj deonici.
Na pojedinim delovima saobraćajnice i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljeno voženje brže od 100 km/h. Pitanje kako će se to regulisati u praksi ostaje otvoreno, ali je važno da učesnici u saobraćaju budu upoznati sa novim pravilima.
Iako je Uredba stupila na snagu u pravom trenutku, s obzirom na lepo vreme, postojala je bojazan da će masovno ljudi voziti bicikle i mopede na ovoj saobraćajnici, što je prethodnih 6 meseci bilo dozvoljeno.
Nadležnost za ovu saobraćajnicu i dalje ostaje kod Javnog preduzeća “Putevi Srbije”, dok Grad Beograd nije nadležan za nju.