Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da mladi koji srednju školu završe po dualnom modelu imaju i 52 odsto veću početnu platu od onih koji pohađaju klasično srednje obrazovanje. Ona je rekla da je to rezultat uspešne saradnje između škola i privrede i da je cilj da se dualno obrazovanje proširi na što više obrazovnih profila.
Brnabić je govorila na Drugoj godišnjoj konferenciji o obrazovanju, koja je organizovana na inicijativu Kabineta predsednice vlade, a koja je posvećena unapređenju obrazovnog sistema u Srbiji. Ona je rekla da je obrazovanje ključni faktor za razvoj zemlje u 21. veku, veku nauke, tehnologije, kreativnosti i stvaralaštva.
Brnabić je predstavila podatke o zaposlenosti i platama učenika koji su završili srednju školu po dualnom modelu u 2023. godini. Ona je rekla da su oni zaposlili se sa prvom prosečnom bruto platom u iznosu od 71.986 dinara, a po klasičnom modelu 65.375 dinara. Ona je navela i primere iz Tehničke škole u Valjevu i Tehničke PTT škole u Beogradu, gde su učenici koji su pohađali dualni model imali znatno veće plate od onih koji su pohađali klasičan model.
Brnabić je istakla da su to dokazi o uspešnosti dualnog obrazovanja, koje omogućava učenicima da steknu praktična znanja i veštine koje su tražene na tržištu rada. Ona je rekla da je na jačanju dualnog obrazovanja insistirao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić i da je to jedan od prioriteta Vlade Srbije.
Na konferenciji su govorili i ministri prosvete Slavica Đukić Dejanović, informisanja i telekomunikacija Mihailo Jovanović, nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Jelena Begović, kao i predstavnici Kancelarije za dualno obrazovanje. Oni su predstavili rezultate učinjenog u poslednjih godinu dana od prve godišnje konferencije, kao i planove za dalje.
Premijerka Srbije čestitala je svima školsku slavu Sveti Sava i izrazila zadovoljstvo što je baš taj dan prilika da se održi godišnja konferencija, na kojoj se prolazi kroz sve urađeno u jednom od najvažnijih sektora u obrazovanju. Ona je rekla da je konferencija ujedno prilika da se predstave koraci za dalje, da se trasira dalji put i prioriteti u obrazovanju.