Nemačka je domaćin najvećeg dosadašnjeg istraživanja o uvođenju četvorodnevne radne nedelje. Četrdesetpet preduzeća iz različitih sektora, uključujući kompaniju za čišćenje tepiha, građevinsku kompaniju i marketinšku agenciju, uključilo se u ovaj eksperiment pod radnim nazivom “Četiri dana”.
Svaka kompanija je imala slobodu da odredi kako će smanjiti radno vreme svojih zaposlenih. Neki su odabrali da uvedu slobodan petak za sve, dok su drugi omogućili svojim zaposlenima da rade pet dana tokom četiri nedelje, a petu nedelju imaju slobodnu. Takođe, neke kompanije su smanjile dnevno radno vreme svojih zaposlenih.
Organizator putovanja Kotstra Šifsreisen u Munsteru je jedna od kompanija koja je učestvovala u ovom eksperimentu. Kompanija je podelila zaposlene u dve grupe: jedna polovina ima slobodan ponedeljak, druga slobodan petak. Kao rezultat toga, kancelarija je od tada znatno praznija, a radno vreme za javljanje na telefone je skraćeno kako bi zaposleni mogli produktivnije da rade.
Direktor Julius Graler je izjavio da su svi imali svoje uspone i padove tokom pet meseci pilot-projekta. Međutim, primećuje se da se zaposleni osećaju odmornije i da subjektivno nisu imali problem da odrade svoje zadatke u skraćenom radnom vremenu. Zaposleni nisu više imali nakupljenih prekovremenih sati, produktivnost je ostala ista, a povratne informacije gostiju su pozitivne.
Julija Bakman sa Univerziteta u Munsteru analizira podatke iz studije. Ona i njene kolege redovito razgovaraju sa firmama, odnosno poslodavcima i zaposlenima. Njen zaključak je da mnogi zaposleni žele fleksibilnije radno vreme, ali da ono ne mora nužno biti raspoređeno na četiri dana.
Kada su firme promovisale četvorodnevnu radnu nedelju u oglasima za posao, broj prijava je znatno porastao, pri čemu se kvalitet kandidata odnosno njihovih aplikacija nije smanjio. To je velika šansa, jer je nedostatak kvalifikovanih radnika mnoge kompanije naveo da učestvuju u istraživanju.
Konačna analiza rezultata studije biće završena na jesen. Iako četvorodnevna radna nedelja nije prikladna za svako preduzeće, mnogima može doneti prednosti.