Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da će Iriški tunel i ceo Fruškogorski koridor biti završeni do kraja juna 2026. godine. On je rekao da će taj tunel biti najduži u Srbiji – čak 3,5 kilometara i da će predstavljati najveći ekološki projekat, jer će kompletan teretni i veći deo putničkog saobraćaja, sa Fruške gore biti spušten u tunel, a priroda zaštićena.
Vesić, koji je juče sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, obišao radove na izgradnji tunela, naveo je da je dužina Fruškogorskog koridora 47,7 kilometara i da će on povezati Novi Sad sa Loznicom, preko Iriga, Rume, Šapca i Bogatića.
Do kraja 2025. završićemo dva mosta u Novom Sadu, i ceo koridor biće gotov, uz opremanje tunela do juna 2026. Tada će biti pušten u saobraćaj. Od Zrenjanina će se, brzom saobraćajnicom do Novog Sada i dalje Fruškogorskim koridorom, do Loznice stizati za oko sat i po. To će potpuno promeniti način života ljudi, privući nove investicije, otvoriće se radna mesta, podstaći razvoj lokalnih biznisa, turizma… Zato je Fruškogorski koridor važan – istakao je Vesić.
On je kazao da će ove godine biti završena i deonica od Šapca do Loznice, duga 54 kilometara, kao i dve deonice Moravskog koridora – od Preljine do Adrana, i od Koševa do Trstenika. Takođe, biće završena i deonica Kuzmin – Sremska rača, duga 18 kilometara, koja će povezati Srbiju sa Bosnom i Hercegovinom.
Ministar je rekao da će u septembru biti završena i deonica Pakovraća – Požega, sa dva tunela, od kojih je jedan – Laz, probijen i oprema se, dok je drugi – Munjino brdo jedan od najtežih za probijanje, zbog geološkog sastava tla.
Tokom 2024. godine biće završen i Dunavski koridor, od auto-puta Beograd – Niš do Požarevca, dug 23 kilometara, zatim deonica od „Miloša Velikog“, odnosno od petlje Divci do Valjeva… To je sve 166 kilometara novih puteva, koje je predsednik najavio u ovoj godini. Spojićemo na mrežu puteva Požarevac, Kraljevo, Trstenik, Požegu, Loznicu… – rekao je Vesić.
On je dodao da su sredinom decembra započeti radovi na dva važna projekta – brzoj saobraćajnici Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, dugoj 105 kilometara, i brzoj saobraćajnici „Osmeh Srbije“ od Bačkog brega do Srpske Crnje, u dužini od 186 kilometara, koja će povezati Srbiju sa Rumunijom.
Na inicijativu predsednika Vučića, povezaćemo te dve saobraćajnice brzom saobraćajnicom Novi Bečej – Zrenjanin. Ceo Banat, koji je dugo bio zapostavljen, biće premrežen brzim putevima, što će omogućiti ubrzani razvoj i bolji kvalitet života ljudi – zaključio je ministar Vesić.