Uspon kompanija za deljenje bicikala u Kini doveo je do neočekivane posledice – stvaranja ogromnih deponija napuštenih bicikala.
Od 2015. godine, praksa iznajmljivanja bicikala po principu deljenja bicikala počela je da uzima maha u Kini. Ovaj koncept omogućava korisnicima da parkiraju iznajmljeni bicikl na bilo kojem ovlašćenom mestu u gradu, umesto da ga vraćaju na mesto prijema.
Do 2016. godine, na ovom tržištu bilo je više od 60 kompanija koje se bave iznajmljivanjem bicikala. Međutim, ni vlasti ni infrastruktura kineskih gradova i provincija nisu bili pripremljeni za priliv tolikog broja bicikala. Rezultat je bio haos, sa spontanim deponijama napuštenih i zaplenjenih bicikala koje su se počele pojavljivati svuda.
Vlada nije uspela da pronađe racionalan način za rešavanje ovog problema, jer nisu postojale administrativne i zakonske norme koje bi regulisale rad bike sharing punktova. Do 2018. godine, ovi punktovi su počeli masovno da se zatvaraju, a ljubitelji biciklizma još uvek nisu dobili depozit uplaćen za iznajmljivanje bicikla.
Jedini izlaz iz ove situacije bio je transport napuštenih bicikala na posebna biciklistička groblja kako bi se ulice nekako očistile od nepotrebnog smeća. Ova situacija ističe potrebu za boljom regulativom i planiranjem kada je u pitanju deljenje bicikala, kako bi se izbegle slične posledice u budućnosti.