Moravski koridor, koji povezuje Pojate i Preljinu, biće najmoderniji, najširi i prvi digitalni auto-put u Srbiji, dužine 112 kilometara. Ovaj koridor ne samo da će doneti nove investicije, već će i podstaći razvoj turizma, što znači nova radna mesta i bolji život za pola miliona građana Rasinskog, Raškog i Moravičkog okruga.
Moravski koridor sastoji se od tri deonice:
- Pojate-Kruševac (27,4 km)
- Kruševac-Adrani (52,03 km)
- Adrani-Preljina (30,6 km)
Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 km/h. Projektovano je da se izradi ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata (mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i slično) i biće obuhvaćena regulacija vodotokova i izgradnja telekomunikacionog koridora.
U aprilu je otvoreno oko 17 kilometara prve deonice Moravskog koridora od Pojata do predgrađa Kruševca, a do kraja ovog meseca biće završeno još 10 kilometara auto-puta, i to od Makrešana do Koševa, čime će biti potpuno kompletiran, pa će se iz Beograda do grada na Rasini stizati za svega 90 minuta, pola sata brže nego dosad!
Radovi na Moravskom koridoru počeli su u decembru 2019. godine, a izvodi ih konzorcijum američke kompanije “Behtel” i turske “Enka”. Ugovor je vredan blizu 800 miliona evra. Ovaj auto-put će, kako je ranije objašnjeno, trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave. U okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.
Moravski koridor spajaće auto-puteve Miloš Veliki i Beograd-Niš, odnosno dve petlje – Preljinu i Pojate. Na ovom potezu inače živi oko 500.000 ljudi i taj auto-put udahnuće novi život meštanima Kraljeva, Vrnjačke Banje, Trstenika, Kruševca, Ćićevca, Varvarina, Stalaća i sva mesta u okolini.
Inače, Moravski koridor najmoderniji je i od postojećih auto-puteva u našoj zemlji je širi za 1,6 metara. Završetkom kompletnog koridora, koji je planiran za 2025. godinu, Srbija će dobiti prvi “pametni” auto-put.
“U budućnosti vožnja pametnim putevima pomoću napredne tehnologije biće lakša, jer će vozila moći da ‘čitaju’ saobraćajne znake i usporavaju brzinu, pa tako vozači neće moći da voze prebrzo, već koliko je propisano. Ukoliko se desi saobraćajna nesreća, sva vozila koja nailaze automatski će usporavati brzinu kako se ne bi stvarale gužve i na taj način ćemo smanjiti broj saobraćajnih nezgoda i omogućiti komforniju vožnju”, naveo je ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić.