Domaćini su gostima predstavili postavku istorijski značajnih automobila i arhivske građe o razvoju automobilizma u našoj zemlji koja sadrži oko stotinu vozila od kojih su pedeset rariteti, poput prvog automobila marke Maro Gardon iz 1897. godine.
„Retko ko u svetu ima ovakvu kolekciju istorijski vrednih automobila. U zbirci se nalaze stari automobili koji su svedočanstvo razvoja i tehničkog napretka automobilizma kod nas i u svetu. Ovde smo da razmotrimo kako da u saradnji sa Gradom sačuvamo ovu vrednu baštinu gospodina Bratislava Petkovića za naše buduće generacije“, istakao je predsednik opštine Radoslav Marjanović.
U muzejskoj kolekciji su brojni, retki automobili: Ford Pilot iz 1902, Šaron iz 1908. kao i Ford model T iz 1925. godine, koji je prvi automobil izrađen u velikoj seriji, na montažnoj traci. Kolekcija obuhvata i kola iz 50-ih, 60-ih i 70-ih godina XX veka. Izdvajamo Mercedes 300 C – kabriolet D, poznat kao „Adenauer” iz 1956. godine, a proizvedeno ukupno 41 automobil te marke u svetu. U kolekciji su i Jaguar MK2, iz 1963. prvi sportski luksuzni auto, Kadilak “de vil”, kabriolet iz 1957. godine, kao i originalni i restaurisane automobili među kojima se ističu: Lanča Lamda iz 1925, Citroen B10 iz 1926, Bjuik 28-58 Opera kupe iz 1928, Škoda R6 iz 1929, Aero 10 iz 1929, Neš 870 iz 1931, Aero 50 kabriolet 1z 1929. godine, Alvis iz 1930, BMW 327/328 iz 1938…
„Ovo jedan od naših najoriginalnijih beogradskih muzeja. Obaveza grada Beograda je da kada se reše imovinsko-pravni odnosi koji se tiču zgrade „Moderne garaže“ pristupi njenoj rekonstrukciji i restauraciji. Muzej ćemo nazvati po njegovom osnivaču gospodinu Bratislavu Petkoviću, kome smo izuzetno zahvalni. Muzej automobila je njegova zadužbina, odnosno njegov lični poklon Gradu. Da nije bilo Brace ni Beograd ne bi imao ovakvu baštinu, kao jedinstvenu kolekciju automobila, kakvu nemaju mnogi evropski gradovi i proizvođači automobila u svetu“, istakao je Goran Vesić.
U Muzeju se nalaze i zbirka fotografija, dokumenata, starih alata i opreme, kao i biblioteka sa više hiljada naslova, vitrina sa ličnim stvarima Sretena Kostića, prvog šofera u Srbiji, stare benzinske pumpe, među kojima se izdvaja „Kod slepog šofera” Bože Tvrdišića.
„Pozivam naše sugrađane da posete Muzej automobila, u kome mogu, između ostalih vozila, da vide automobile koji imaju izuzetnu istorijsku vrednost za našu zemlju, a koji su bili u vlasništvu kralja Petra, kralja Aleksandra, predsednika Vlade Dragiše Cvetkovića i Josipa Broza Tita“, poručio je Bogdan Petković, direktor Muzeja automobila čiji su osnivači Skupština grada Beograda i njegov otac – kolekcionar Bratislav Petković.
Izvor / Foto: GO Stari Grad