Aerodrom „Nikola Tesla Beograd“ saopštio je večeras da je nakon otklanjanja kvara na globalnom softveru američke kompanije „Collins Aerospace“ oko 16 časova, sistem počeo da se vraća u funkciju i u Beogradu, te se očekuje postepena normalizacija saobraćaja.
U saopštenju se ističe da nadležne službe na aerodromu, u saradnji sa avio-kompanijama, čine sve da umanje posledice ove situacije na komfor putnika. Poremećaj reda letenja na beogradskom aerodromu tokom današnjeg dana ponovo je uzrokovan kvarom softvera kompanije „Collins Aerospace“, koji je van kontrole beogradskog aerodroma.
Prema saznanjima uprave aerodroma, kvar je tokom dana uticao na rad još dvadesetak aerodroma širom sveta. Globalni problem sa softverom značajno je usporio proces prijavljivanja putnika na let na šalterima, što je dovelo do kašnjenja letova na beogradskom aerodromu.
„Aerodrom Nikola Tesla Beograd“ uputio je izvinjenje svim putnicima na čije letove je uticao ovaj kvar.
Kompanija „Air Serbia“ saopštila je ranije danas da je usled novog kvara IT sistema koji koristi beogradski aerodrom, došlo do stvaranja većih gužvi na šalterima za prijavu na letove, što je rezultiralo značajnim kašnjenjima većine letova avio-kompanija koje poleću sa beogradskog aerodroma, uključujući i „Air Serbia“.
„Air Serbia“ je putnicima takođe uputila izvinjenje zbog odstupanja, do kojih dolazi zbog okolnosti koje su van kontrole srpske nacionalne avio-kompanije, i pozvala putnike da dođu na aerodrom najkasnije tri sata pre zakazanog leta.