Predsednik Vlade Srbije, Miloš Vučević, izjavio je da će izgradnja dva nova mosta u Novom Sadu transformisati grad i unaprediti njegovu infrastrukturu. “O ovome su sanjale generacije ljudi u Novom Sadu, a mi smo, nadam se, u stanju i u prilici da budemo odgovorni da ih dosanjamo”, rekao je Vučević.
Vučević i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, obišli su radove na novim novosadskim mostovima. Vučević je istakao da će peti novosadski most, koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora, rasteretiti saobraćaj u gradu. “Kad se završi most i Fruškogorski koridor teretna vozila neće morati da prolaze kroz Novi Sad”, rekao je Vučević.
Ministar Vesić je naglasio da će do oktobra 2026. godine biti završen Fruškogorski koridor, u okviru kojeg se i gradi most preko Dunava, Kać – Petrovaradin. Takođe, naveo je i da će most u nastavku Bulevara Evrope, koji će imati vezu sa Fruškogorskim koridorom, biti pušten u saobraćaj do kraja 2026. godine.
“Koliki je značaj izgradnje ovih mostova, govore i podaci. Kada budu završeni, saobraćaj na Mostu slobode biće smanjen za 40 odsto, a preko mosta na Petrovaradinskoj dugi za 50 odsto. Novosađani će godišnje štedeti oko 750.000 evra samo za gorivo, jer će ga manje trošiti, zbog kraćih veza između delova grada preko novih mostova. Da ne govorimo o tome koliko će se smanjiti zagađenje u gradu”, rekao je ministar Vesić.
Vesić je najavio i nastavak realizacije projekata saobraćajne infrastrukture, i to ne samo u Novom Sadu. “Nastavićemo da radimo, čeka nas puno projekata ne samo u Novom Sadu, gde ćemo raditi i još jedan pešačko biciklistički most. Sledi i obnova regionalnih pruga i sve to je samo deo velike vizije predsednika Aleksandra Vučića da se Srbija regionalno poveže, privuče investicije, da građani imaju više mogućnosti i bolji životni standard”, rekao je ministar Vesić.
Obilasku mostova prisustvovali su i predsednica Vlade Vojvodine Maja Gojković, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i ambasador Kine u Srbiji Li Ming. Sa prilaznim vijaduktom, četvrti novosadski most biće dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Ovaj most će imati dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine, sa 11 kosih zatega u parovima. Rečeno je i da je peti novosadski most ili kako ga zovu Fruškogorski most, deo planiranog Fruškogorskog koridora i imaće ukupnu dužinu od 1.765 metara, uključujući prilazne konstrukcije, sa širinom od 25 do 28 metara. Glavni deo ovog mosta preko Dunava prostiraće se na dužini od 505,75 metara.