– Dela prispela na konkurs za ovogodišnju Tribinu kompozitora prikazuju vrlo širok spektar postupaka. Veliki broj njih baziran je na traganju za novom zvučnošću proširenim tehnikama sviranja instrumenata i kroz elektronski medij, uz specifičan odnos prema protoku muzičkog vremena. Tu su i postminimalistička istraživanja, udružena sa specifičnom ekspresivnošću i pogledom na nasleđe i različite muzičke žanrove, takođe sa vrlo delikatnim tretmanom vremenske komponente, sa elektronikom ili bez nje, zatim minimalističke, postmoderne, neoklasične kompozicije, kao i one u kojima se na najrazličitiji način istražuje folklor – istakla je selektorka Popović za „Politiku”.
O tome kakav uvid u domaće stvaralaštvo pružaju srpski muzički stvaraoci naša sagovornica zaključuje:
– Domaći kompozitori imaju posebno mesto na Tribini kompozitora koja, kao jedini festival ove vrste kod nas, jeste prostor gde svi oni mogu da se predstave. Stoga je i naša namera da se što više domaćih dela nađe u programu. Srpski kompozitori stvaraju na mnogo različitih načina, a ono što tu raznolikost povećava jeste i to što su zastupljeni autori svih generacija – od renomiranih stvaralaca, pa do najmlađih, koji će se prvi put predstaviti.
Na ovogodišnjem festivalu, u čijem fokusu su ovog puta kompozicije za kamerni orkestar, kao i one sa upotrebom elektronskog medija, na osam koncerata učestvuje blizu stotinu izvođača koji su posvećeni interpretaciji savremene muzike i koji su stalni saradnici Tribine kompozitora – ansambli „Metamorfozis” i „Gradilište, a kompozicije za kamerni orkestar izvešće i ansambl „Gudači Svetog Đorđa”, uz gosta dirigenta Ivana Josipa Skendera i brojne soliste. Pored njih nastupiće i Beogradski trio, LP duo, Aratos trio i Četiri gudača. Kao i svake godine biće dodeljene nagrade „Stevan Mokranjac”, „Aleksandar Pavlović” i „Pavle Stefanović”, za najuspeliju kompoziciju, za promociju savremene domaće muzike kroz izvođenje i najuspeliji tekst o muzici. Ova priznanja na taj način akcentuju tri različita aspekta bavljenja istom stvari – muzikom, osvetljavajući njene najvažnije načine postojanja – njeno konstruisanje i osmišljavanje, potom rekonstruisanje kroz izvođenje i zatim dalje osvetljavanje i tumačenje kroz govor o njoj. Sva tri aspekta su izuzetno bitna i rad u svakom od njih doprinosi razumevanju, prihvatanju i pozicioniranju savremene muzike u našoj kulturi, a i u inostranstvu.
Ulaz na sve programe je slobodan, a ovogodišnju tribinu su podržali Sokoj – Organizacija muzičkih autora Srbije, Ministarstvo kulture i informisanja, opština Vračar, Platforma „Srbija stvara” i „Grand kafa”. Osnivač i izvršni producent je Udruženje kompozitora Srbije, koje dodeljuje pomenute nagrade
Nagrade UKS na 31. Međunarodnoj tribini kompozitora
„Stevan Mokranjac”, najprestižnije priznanje za kompozitorsko ostvarenje za premijerno delo izvedeno u prethodnoj godini pripalo je Jasni Veličković za delo „Underneath” za hiperorgulje. Nagrada „Pavle Stefanović” za muzičku esejistiku i kritiku dodeljena je muzikologu dr Stefanu Cvetkoviću. Dok je priznanje „Aleksandar Pavlović” za izuzetan doprinos afirmaciji srpske muzike u zemlji i inostranstvu tokom prethodne godine pripalo ansamblu „Metamorfozis”, kao i mladom umetniku violončelisti Nemanji Stankoviću. Manifestaciji „Obzorja na Tisi – Dani Josifa Marinkovića” dodeljuje se Specijalna zahvalnica za dugogodišnji doprinos u promociji srpske muzike.