Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, danas je izjavio da će povećanje cene putarine, koje je nedavno usvojeno, omogućiti finansiranje održavanja puteva. On je naglasio da putevi moraju biti konkurentni, s obzirom na to da je Srbija tranzitna zemlja.
Vesić je istakao da očekuje da će država ove godine prihodovati između 48 i 50 milijardi dinara od naplate putarine. Dodao je da je insistirao na tome da svi korisnici ‘tag’ uređaja imaju popust od šest odsto, što obuhvata gotovo sva teretna i deo putničkih vozila.
“Uveli smo i popust od 10 odsto za teretna vozila sa Evro 6 motorom, kako bismo podstakli prevoznike da investiraju u vozila koja manje zagađuju životnu sredinu”, rekao je Vesić.
Ministar je najavio da će do kraja godine biti osnovano posebno preduzeće za naplatu putarine, a od 2025. godine biće uvedena putarina i na brzim saobraćajnicama u zemlji. Dodao je da će se naplata putarine za kamione nosivosti preko 7,5 tona uvoditi na pojedinim magistralnim putevima, kako bi se ti pravci zaštitili od prekomernog opterećenja.
Vesić je istakao da će, kada bude osnovano novo preduzeće, svi koji nabave ‘tag’ uređaj dobiti besplatnu putarinu u vrednosti tog uređaja, kako bi se vozači motivisali da koriste elektronsku naplatu putarine, čime se znatno ubrzava saobraćaj.
“Od sledeće godine biće popusta na cenu putarine i za električne automobile, kako bi se podstakla kupovina takvih vozila”, rekao je Vesić, dodajući da će do novembra na 16 ‘zelenih oaza’ na putevima biti postavljeno novih 30 elektropunjača, a u naredne dve godine čak 320 novih elektropunjača.
Vesić je dodao da očekuje da će budžet ‘Puteva Srbije’ ove godine od naplate putarine prihodovati između 48 i 50 milijardi dinara, a u naredne dve godine čak i 75 do 80 milijardi, što je više nego dovoljno da se putevi održavaju.
Ministar je naglasio da su lokalni putevi u nadležnosti lokalnih samouprava, koje moraju da ih održavaju. Dodao je da će to omogućiti i zakon o održavanju infrastrukture, koji je u planu, a koji će tačno propisati ko je nadležan za svaki infrastrukturni objekat.
“Ne mogu lokalne samouprave za svaki putić da očekuju pomoć države. Država gradi glavne puteve, kako bi privukla investitore, obnavlja puteve od turističkih centara, ali lokalne samouprave su nadležne za atarske, lokalne puteve i to ćemo zakonski urediti”, rekao je Vesić.
Kada je reč o deonici auto-puta ‘Miloš Veliki’, od Pakovraće do Požege, Vesić je rekao da će taj deo biti gotov do kraja godine, osim tunela Munjino brod, koji će biti probijen, ali ne i opremljen. Taj tunel, zbog velikih problema sa geologijom i konfiguracijom tla, biće opremljen i pušten u maju iduće godine.
“Ali, posle toga biće puštena petlja Lučani, i auto-put do Požege biće završen”, dodao je Vesić. On je nabrojao da će na Moravskom koridoru do kraja godine biti završena deonica od Koševa do Vrnjačke banje duga 28 kilometara, kao i 18 kilometara od Čačka do Mrčajevaca, a najverovatnije i još 12 kilometara do Adrana kod Kraljeva.
Do septembra 2025. biće završen kompletan Dunavski koridor, a do septembra 2026. i Fruškogorski koridor, sa mostom kod Petrovaradina, dok će drugi most, u nastavku Bulevara Evrope biti završen do kraja 2026. godine.