Grad Beograd uskoro će dobiti jedinstveni broj telefona putem kojeg će sugrađani moći da dobiju sve informacije i da prijave probleme, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić za NOVO JUTRO TV Pink.
Šapić je izrazio očekivanja da će ova vrsta komunikacije sa građanima zaživeti do kraja godine, te da će sve gradske službe biti povezane preko broja telefona 11-0-11.
– Broj još uvek nije u upotrebi, ali želim da zahvalim premijerki i njenom šefu kabineta koji su nam pomogli u komunikaciji sa „Ratelom” da dobijemo broj. Upravo se radi sinhronizacija svih javnih preduzeća i softvera. Želeo sam Beograđanima da omogućim da više ne moraju da traže ko je za šta nadležan, te da ih lišim neodgovornih ljudi. U tim službama nije bilo nadzora, a sada ćemo imati apsolutnu kontrolu, znaćemo tačno koliko poziva dobijamo, koje su nam oblasti najugroženije, koje nam službe najlošije rade, a koje najbolje, znaćemo kada su ljudi dobili odgovore – pojasnio je gradonačelnik.
Mislim, dodao je Šapić, da je to izuzetno unapređenje svakodnevnog života Beograđana.
– Od trenutka kada služba zaživi sigurno će biti problema, ali mogu da obećam da će ceo gradski aparat bit maksimalno ažuran. Nakon poziva na broj postojaće mogućnost da ljudi izaberu oblast, nakon čega se javlja operater i ukoliko može daje odmah odgovor. Imaćemo presek tri puta u toku dana, te će se odgovor dobijati u toku dana ukoliko je to moguće ili u roku od 72 sata, a ukoliko ne možemo da rešimo problem daćemo rešenje i adresu kome da se ljudi jave – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je podsetio da je formirano i telo „Lice grada” koje ima za cilj sinhronizaciju svih poslova i obaveza gradskih i republičkih službi, čime se, između ostalog, izražava poštovanje prema Beograđanima i njihovim potrebama. Sastanci se organizuju svakog ponedeljka i njima rukovodi gradski menadžer.
Ocenio je da je komunikacija dobra, da se polako uvodi čitav gradski sistem s krajnjim ciljem uvođenja reda na čitavoj teritoriji grada.
Iako je Beograd poznat po ugostiteljstvu kao delu turističke ponude, buka iz ovih objekata ne sme da ugrožava i remeti život sugrađana, te je gradonačelnik ovom prilikom najavio da će u sledećih nekoliko dana svi ugostitelji dobiti pismo u kome se podsećaju na važeći zakon i njihove obaveze.
– Od 1. decembra krenućemo u kontinuiranu posetu lokalima, restoranima i svuda gde budemo imali prijave građana. Zakon o buci jasno definiše obaveze ugostitelja, samo se on nije dovoljno primenjivao. Zato apelujem na sve vlasnike restorana da ukoliko treba ulože u dodatnu izolaciju, a da oni koji prekoračuju dozvoljeni nivo buke i ograničeno vreme uzmu u obzir da tu žive sugrađani i da moraju da budu solidarni. Zakon mora da se primenjuje podjednako na sve i neće biti protekcije. Građanima je važan osećaj pravde i onda su spremni da promene svoje navike. Time se rukovodim u svom poslu od početka, a ovo je primer za to – rekao je gradonačelnik, dodajući da je obaveza Gradske uprave da štiti sve svoje građane.
Gradonačelnik Šapić rekao je da se nakon sagledavanja najvećih problema u gradu ušlo u fazu implementacije rešenja za koje je pripremljena platforma u prethodna četiri meseca. Kada se pred kraj godine bude usvajao budžet za sledeću godinu, izložiće se i nov program i nove odluke. Među značajnijim projektima jeste predstojeće uređenje beogradskog priobalja, što je privuklo veliku pažnju javnosti.
– Trebalo bi da do kraja meseca ili najkasnije početkom decembra bude raspisan konkurs za lokacije splavova na Savskom šetalištu. Odredili smo da ih bude trideset, umesto sadašnjih sto. Uporedo radimo projekat za dovođenje infrastrukture, a to su voda, struja, osvetljenje. Osim toga, postojaće i obaveza da svi splavovi imaju prečišćivače otpadnih voda – precizirao je Šapić.