Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, danas je istakao da poslodavci većinom poštuju smernice za rad na otvorenom tokom ekstremno visokih temperatura. On je naglasio da će nastaviti sa obilascima gradilišta kako bi proverio kako se radnici štite od vrućina, ali i kako napreduju radovi.
Vesić je u intervjuu za Pink podsetio da je već nekoliko puta apelovao na poslodavce da poštuju smernice koje je izdalo Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja. On je naglasio da je neophodno da se rad organizuje na način da su radnici zaštićeni.
To podrazumeva da radnici imaju više vremena za odmor između 11 i 16 sati, da im je obezbeđena voda na gradilištu, da rad počinje ranije, da se prave pauze tokom najtoplijeg dela dana, da se radi duže nego što je uobičajeno i da se organizuje noćna smena gde god to tehnološki uslovi dozvoljavaju.
“Na ovaj način ćemo zaštititi radnike od visokih temperatura i obezbediti da se svi projekti završe u predviđenom roku”, rekao je Vesić. On je dodao da poslodavci uglavnom poštuju ove smernice. Vesić je podsetio da je u subotu posetio gradilište “Beograda na vodi”, gde se, kako je rekao, vodi velika briga o radnicima. On je najavio da će nastaviti sa obilascima gradilišta kako bi proverio kako se radnici štite, ali i kako napreduju radovi.
Vesić je istakao da će ove godine, prema planu “Skok u budućnost – Srbija 2027” koji je predstavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, biti završeno 166 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. Do 2027. godine treba da bude završeno ukupno 487 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica.
On je dodao da se trenutno radi na nizu velikih infrastrukturnih projekata, poput EXPO-a, koji se radi “punom parom”, kao i “Beograda na vodi”.
Ministar je rekao da će biti završen veći deo onoga što je obećano. Kao primer naveo je 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice, koja će biti puštena u saobraćaj do kraja ove godine.
“Planirano je 23 kilometara Dunavskog koridora, a završićemo više od 35 kilometara. Taj koridor će biti završen do septembra sledeće godine, sigurno godinu i po dana pre roka”, rekao je Vesić.
On je naveo da će, između ostalog, biti završeno poslednjih 5,4 kilometara brze saobraćajnice Iverak – Lajkovac, kao i 54 kilometara brze saobraćajnice između Šapca i Loznice. Time će Loznica biti priključena na mrežu naših auto-puteva i brzih saobraćajnica.
“Ukoliko sve bude kako treba sa izvođačem, a u pitanju je turska kompanija ‘Tašjapi’, biće završena veza između Sremske Rače i Kuzmina”, rekao je Vesić.
Vesić je naveo da će se raditi brza pruga Beograd-Niš sa tunelom broj 4 na deonici Stalać-Đunis. To je, kako je rekao, projekat koji je stajao skoro tri godine, kao što su stajali neki drugi projekti poput obilaznice oko Niša i pruge Niš-Dimitrovgrad, koji se sada rade.
Ministar je rekao da će u novembru biti izdata građevinska dozvola za prvi deo brze saobraćajnice “Vožd Karađorđe”. On je istakao da građevinska industrija daje ogroman doprinos rastu našeg bruto domaćeg proizvoda.
“Srbija je jedna od retkih evropskih zemalja koja ima rast građevinske industrije, a to je između ostalog zahvaljujući infrastrukturnim projektima. U svakom slučaju, trudimo se da zaštitimo radnike jer ovo je sezona kada moramo da radimo i da ove ekstremno visoke temperature prođemo tako što će radnici biti zaštićeni, a svi projekti završavani u roku koji je obećan”, zaključio je Vesić.